Ja sitten välillä jotain ihan muuta. Jos et ymmärrä, älä välitä. Vika saattaa olla aivan yhtä hyvin lähettävässä kuin vastaanottavassa päässä, tai päässä: päässäni tai päässäsi, en ole kuitenkaan päissäni.

Kun on pimeää, mitä katselet. Kun on pimeää, mitä näet. Kun on hiljaista, mitä kuuntelet. Kun on hiljaista, mitä kuulet. Kun on pimeää ja hiljaista, mitä koet. Löydätkö itsesi, vai kadotatko todellisuuden. Mitä sinulle tapahtuu. Tapahtuuko mitään. Miksi tapahtuu, miksi ei tapahdu. Olen tässä. Olen missä. Missä on tässä. Kuka olen. Mikä olen. Miksi olen. Onko sen väliä. Kenelle sillä on väliä. Mille sillä on väliä. Mitä minun on väliä.

Onko kysymyksiä enemmän kuin vastauksia. Tarvitaanko kysymyksiä. Tarvitaanko vastauksia. Onko kysymys tärkeämpi kuin vastaus. Onko vastaus tärkeämpi kuin kysymys.

Missä on vastaus. Miksi on vastaus. Kuka sen löytää. Mistä sen löytää. Miksi sen löytää. Eikö löydäkään. Pitäisikö löytää. Miksei pitäisi. Kenen pitäisi. Vastaatko itse. Vastaako joku muu. Kenen vastaus on oikea. Kenen vastaus on paras. Onko paras vastaus oikea. Pitäisikö olla. Onko vastaus totuus. Kenen totuus. Mikä on totuus. Onko kaikkien totuus sama.